Rejestracja kandydatów na studia

Kreatywność społeczna - stacjonarne pierwszego stopnia


Poziom kształcenia: wyższe zawodowe (licencjat) Forma studiów: dzienne Czas trwania: 3 lata

   powrót

Terminarz

  • 14 kwietnia - rozpoczęcie internetowej rejestracji Kandydatów
  • 13-15 lipca, 20-21 lipca, 26-27 lipca - przyjmowanie dokumentów od kandydatów zarejestrowanych w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów
  • 11-13 września, 19-22 września - przyjmowanie dokumentów od kandydatów zarejestrowanych w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów

Miejsce przyjmowania dokumentów:

Wydział Filozofii i Socjologii, Plac M. Curie-Skłodowskiej 4, p. 136, godz. 10:00 - 14:00

Zasady kwalifikacji

Rekrutacja odbywa się na podstawie złożonego kompletu dokumentów do wyczerpania limitu miejsc.

Opis

Kreatywność społeczna to nowatorski, unikatowy w skali kraju kierunek studiów na poziomie licencjackim. Studia są adresowane do osób, które chcą wykształcić i rozwinąć umiejętności oraz kompetencje wysoko cenione w nowoczesnych społeczeństwach demokratycznych, a także na współczesnym rynku pracy - takie jak kreatywność w myśleniu i działaniu, nieszablonowość, nowatorstwo, konkurencyjność, krytycyzm, innowacyjność, przedsiębiorczość, skuteczność.

W programie studiów znajdują się m.in. przedmioty takie jak: sfera publiczna, psychologia kreatywności, psychologia osobowości i motywacji, psychologia interakcji społecznych, kreatywność w biznesie, kreatywność w socjotechnikach, antropologia pragmatyczna, estetyka performatywna, filozofia działania kreatywnego, współczesne filozofie polityki, media w sferze publicznej, warsztaty komunikacji, warsztaty kreatywności, pozyskiwanie i analiza informacji, emisja głosu, przygotowanie do wystąpień publicznych. Od drugiego semestru studenci wybierają także interesujące ich przedmioty z bogatej oferty zajęć fakultatywnych.

Szczegółowy program studiów znajduje się pod adresem: http://kreatywnosc.umcs.lublin.pl

Sylwetka absolwenta:

Po ukończeniu studiów absolwent:

  • zna mechanizmy rządzące funkcjonowaniem różnych obszarów kultury i sfery publicznej
  • ma interdyscyplinarną wiedzę antropologiczną
  • ma wiedzę na temat wartości oraz systemów normatywnych, na których się opiera sfera publiczna oraz życie jednostkowe i relacje interpersonalne
  • zna teoretyczne i praktyczne zasady racjonalnego i skutecznego działania
  • zna najnowsze filozoficzne, psychologiczne i socjologiczne teorie kreatywności
  • umie kreatywnie myśleć i działać w różnych obszarach życia społecznego
  • potrafi wykorzystywać praktycznie osiągnięcia nauk humanistycznych i społecznych w celu analizy, modelowania i ukierunkowywania potrzeb indywidualnych i społecznych
  • umie współpracować w zespołach kreatywnych
  • zna podstawy praktycznego stosowania logiki
  • umie racjonalnie i przekonująco argumentować
  • ma podstawowe kompetencje praktyczne z zakresu organizacji i zarządzania, prakseologii oraz operowania informacją
  • ma rozwinięte umiejętności językowe w zakresie wybranego języka obcego
  • ma wykształcone podstawowe zdolności badawcze, takie jak umiejętność gromadzenia danych i ich krytycznej analizy, zdolność właściwego rozpoznawania problemów teoretycznych i praktycznych oraz znajdowania dróg ich rozwiązywania
  • jest przygotowany do kontynuowania studiów na wybranych kierunkach studiów magisterskich
  • dysponuje doświadczeniem zawodowym uzyskanym w trakcie zajęć warsztatowych oraz praktyk

Możliwości zatrudniania

Absolwent tego kierunku będzie mógł podejmować pracę m.in. jako:

  • trener kreatywności
  • agent reklamy
  • specjalista ds. wizerunku
  • innobroker
  • kreator, organizator lub rzecznik instytucji publicznych
  • animator i lider ruchów społecznych
  • konsultant w przemysłach kreatywnych
  • lider i konsultant ruchów politycznych
  • specjalista ds. wizerunku i marketingu politycznego
  • doradca personalny

Możliwości rozwoju

Studenci kreatywności społecznej mogą kształtować i doskonalić swoje pomysły i umiejętności, działając w kole naukowym KreaTyVni, jak również w Samorządzie Studentów WFiS oraz w innych organizacjach funkcjonujących na Wydziale Filozofii i Socjologii. Owocną formą zdobycia doświadczenia zawodowego są praktyki, jakie studenci odbywają na drugim roku studiów w różnych instytucjach publicznych i kulturalnych, między innymi takich jak: Ośrodek Brama Grodzka – Teatr NN w Lublinie, Centrum Kompetencji Społecznych, Medialnych i Twórczych „Profesus”, Centrum Kultury, Pracownia Sztuki Zaangażowanej Społecznie – Rewiry, Radio Centrum, Ośrodek Międzykulturowych Inicjatyw Twórczych „Rozdroża”, Ośrodek Debaty Międzynarodowej Lublin, Business Link Lublin, Herbapol¬-Lublin.

Dodatkowe informacje

Kierunek jest prowadzony na Wydziale Filozofii i Socjologii.

Zajęcia prowadzą jednak również pracownicy Instytutu Psychologii, Instytutu Kulturoznawstwa, Instytutu Wychowania Artystycznego oraz praktycy (trenerzy, przedsiębiorcy, działacze kultury).

Uwagi: Szczegółowe informacje na temat studiów na kreatywności społecznej oraz opis aktualnych wydarzeń, w których uczestniczą studenci, można znaleźć na stronach internetowych:

http://wfis.umcs.lublin.pl

http://kreatywnosc.umcs.lublin.pl

http://facebook.com/kreatywnosc.umcs

 

 

Limit miejsc

60
zarejestruj się            lub            zaloguj